Geurmarketing
Wat is geurmarketing?
Geurmarketing is het bewust inzetten van geuren om emoties, herinneringen en gedrag van consumenten te beinvloeden. Het is belangrijk omdat het merken onderscheidt, klantbeleving versterkt en de verkoop stimuleert
Wat zijn de voordelen van geurmarketing?
Geurmarketing brengt veel voordelen met zich mee die een positieve invloed op je bedrijf zullen hebben. Hieronder staan 8 voordelen van geurmarketing:
Emotionele connectie
Geurmarketing creëert sterke emotionele banden met je klanten.
Merkherkenning
Verhoogt merkherkenning door unieke geuren te associëren met je bedrijf.
Verlenging Verblijfsduur
Aangename geuren verlengen de tijd die klanten doorbrengen in een ruimte. (Zorgt voor meer verkopen)
Klantbeleving
Verbetering van de algehele klantbeleving door aangename geuren.
Koopgedrag
Beïnvloedt koopgedrag door specifieke emoties op te roepen.
Merkwaarde
Draagt bij aan het verbeteren van de perceptie van merkwaarde.
Onderscheidend Vermogen
Unieke manier om je te onderscheiden van je concurrenten.
Sfeercreatie
Helpt bij het creëren van de gewenste sfeer in verschillende omgevingen.
Hoe wordt geurmarketing toegepast?
Geurmarketing werkt als volgt. Afhankelijk van de ruimte worden er 1 of meerder geurmachines geplaats die ingesteld worden op tijd en intensiteit. Hiermee gaan de geurmachines op de gewenste tijden te werk en verspreiden de perfecte hoeveelheid geur om de werking van geurmarketing te realiseren. Eens in de zoveel tijd moet de geurolie bijgevuld worden (Afhankelijk van intensiteit, verspreidingstijd en model geurmachine), verder is er geen onderhoud nodig en gaan de geurmachines geheel automatisch te werk.